FAQ - pytania i odpowiedzi

Przygotowaliśmy dla Państwa zbiór najczęściej pojawiających się pytań, oraz odpowiedzi w sklepie komputerowym Techplanet. Mamy nadzieję, że znajdą Państwo odpowiedź na nurtujące pytania – w przeciwnym wypadku prosimy o kontakt: info@techplanet.pl 

  • Pytania ogólne
  • Realizacja zamówienia
  • Zestawy komputerowe
  • W jakich godzinach pracuje sklep komputerowy Techplanet ?
  • Kontakt z działem handlowym możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach 9 - 18. Kontakt z działem serwisowym możliwy jest od poniedziałku do piątku w godzinach 10 - 17.
  • Czy towar jest na miejscu ?
  • Jesteśmy dużym sklepem komputerowym, który realizuje setki zamówień - pomimo posiadania dużej liczby produktów w magazynach może zdarzyć się sytuacja, że towar musimy ściągnąć od dostawców (z reguły są to dwa dni robocze).
  • Jak wygląda proces realizacji gwarancji ?
  • Kontaktują się Państwo z naszym serwisem (telefon, e-mail), w celu nadania numeru RMA. Numer RMA jest numerem serwisowym który pozwala nam zidentyfikować paczkę która trafiła do naszej firmy. Paczkę należy nadać na nasz adres – reklamacje realizowane są najczęściej do dwóch tygodni (w przypadku przedłużenia czasu reklamacji zostaną Państwo o tym poinformowani za pośrednictwem poczty e-mail).
  • Nie znalazłem w sklepie produktu, który chciałbym kupić.  
  • Dokładamy wszelkich starań, aby asortyment dostępny w sklepie spełniał Państwa oczekiwania. Jeżeli nie znaleźli Państwo produktu na stronach sklepu prosimy o kontakt z naszym działem handlowym, w celu zweryfikowania oferty.
  • Dlaczego warto zarejestrować się na stronie sklepu Techplanet ?
  • Dla państwa wygody, do realizacji zamówienia w sklepie nie jest wymagane założenie konta. Zachęcamy jednak do rejestracji, która umożliwia między innymi śledzenie historii zamówień, a także korzystanie z tzw. przechowalni.
  • Do czego służy przechowalnia i jak z niej skorzystać ?
  • Przechowalnia umożliwia skompletowanie zamówienia, oraz udostępnienie złożonego w ten sposób zestawu w postaci linku odsyłającego do listy produktów (pełni rolę konfiguratora zestawów, którym możemy się podzielić). W celu skorzystania z tej formy, należy założyć bezpłatne konto w sklepie Techplanet.
  • Niezgodność towaru z umową.
  • Dokładamy wszelkich starań, aby realizowane zamówienia były zgodne z Państwa oczekiwaniami. Jeżeli zdarzy się Państwu otrzymać towar, który nie jest zgodny z umową – prosimy o wysłanie na adres sklepu pisma określającego niezgodność, oraz oczekiwania dotyczące sposobu realizacji zobowiązania.
  • Paczka którą otrzymałem jest uszkodzona, lub budzi moje wątpliwości.
  • Dbamy o to, aby towar podczas transportu był dobrze zabezpieczony.  Jeżeli pomimo tego zdarzy się Państwu otrzymać przesyłkę, która budzi wątpliwości i zweryfikować jej stan na etapie odbioru od kuriera – prosimy o spisanie protokołu odbioru. Zdajemy sobie sprawę z tego, że nie wszystkie czynności są możliwe do zweryfikowania w obecności kuriera, dlatego do każdej sprawy podchodzimy indywidualnie.
  • Chciałbym zamówić produkt, jednak jest on niedostępny? Czy można coś z tym zrobić ?
  • Sklep komputerowy Techplanet zaopatrywany jest u największych dostawców - dlatego możemy zaoferować niskie ceny, oraz dostępność produktów. Jeżeli obok produktu widnieje status „niedostępny” oznacza to, że żaden z dostawców nie posiada w tej chwili tego produktu w swoich magazynach. Na bieżąco aktualizujemy listę produktów, jeżeli mimo to dany produkt nie będzie ponownie dostępny w ciągu dwóch tygodni może to oznaczać, że będzie niedostępny przed dłuższy czas, lub zostanie wycofany z naszej oferty.  
  • Czy mogę zwrócić zakupiony towar przez internet ?
  • Tak, w terminie do 10 dni od daty dostarczenia zamówionego towaru przysługuje Państwu możliwość jego zwrotu bez podania przyczyny (przepisy dotyczące zawierania umów na odległość). W przypadku chęci skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, do przesyłki zwrotnej należy dołączyć pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy, oraz numer konta na który zostaną przelane pieniądze. Należy pamiętać, że prawo dotyczy wyłącznie sprzedaży konsumenckiej, oraz towaru kompletnego i nieuszkodzonego, który nie nosi śladów używania (wyłączone są tutaj towary objęte prawem autorskim np. oprogramowanie, po usunięciu folii zabezpieczającej). 

 

  • Czy istnieje możliwość zakupu towarów na raty ?
  • Jedną z metod płatności w naszym sklepie jest możliwość dokonywania zakupów na raty – jak dokonać zakupów na raty ?
  • Jak długo trwa realizacja zamówienia ?
  • Naszym priorytetem jest realizowanie zamówienia w możliwie krótkim czasie. O ile towar znajduje się w magazynach, odbiór osobisty możliwy jest tego samego dnia, w którym zostało złożone zamówienie. Wysyłka realizowana jest do trzech dni roboczych. 
  • Wpisałem w tytule przelewu swoje imię i nazwisko, a w potwierdzeniu przesłanym e-mail była informacja, żeby wpisać numer zamówienia. Czy jest to problem ?
  • Nie ma problemu, znajdziemy zamówienie po danych osobowych z tytułu przelewu.
  • Ile wynoszą koszty przesyłki ?
  • Koszty przesyłki wynoszą 19 zł w przypadku płatności przelewem, oraz 29 zł w przypadku płatności za pobraniem.
  • Czy jest jakieś ograniczenie w kwocie zamówienia płaconego za pobraniem ?
  • Pobrania możemy realizować tylko do kwoty 5000zł.
  • Czy mogę zapłacić kartą przy odbiorze zamówienia w salonie Techplanet ?
  • Przy odbiorze realizowana jest płatność gotówkowa.
  • Numer listu przewozowego który dostałem jest nieaktywny.
  • Paczki wysyłamy około godziny 16. Możliwe że paczka została oznaczona jako wysłana przed godziną 16. Po odbiorze paczek przez kuriera i wprowadzeniu ich do systemu firmy przewozowej, numer listu przewozowego powinien być aktywny, a paczka możliwa do śledzenia.
  • Czy istnieje możliwość śledzenie, gdzie w danej chwili znajduje się paczka wysłana firmą kurierską ? 
  • Oczywiście, klient ma możliwość śledzenie gdzie w danej chwili znajduje się wysłany towar za pośrednictwem serwisu przesyłek kurierskich Siódemka. Numer przesyłki znajdujący się na liście przewozowym wysyłany jest na adres e-mail kupującego. 
  • Chciałbym otrzymać duplikat faktury, co muszę zrobić ?
  • W tym celu należy przesłać wiadomość e-mail, na adres info@techplanet.pl podając numer zamówienia, oraz imię i nazwisko osoby składającej zamówienie.
  • Czy zamówiony towar można odebrać w salonie firmowym Techplanet ?
  • Tak, podczas składania zamówienia mogą Państwo wybrać sposób dostawy – w tym również odbiór osobisty w naszym sklepie położonym w Katowicach, przy ul. Jana Sobieskiego 11. Zazwyczaj towar dostępny jest do odbioru w sklepie, w ciągu 2 dni roboczych.
  • Czy komputery zakupione w Techplanet są plombowane ?
  • Nie, w przeciwieństwie do wielu sklepów działających w internecie dajemy klientom możliwość dalszej modernizacji zakupionego sprzętu komputerowego. Gwarancja obejmuje każdy podzespół komputerowy osobno. 
  • Czy istnieje możliwość zmiany konfiguracji notebooka ?
  • W przypadku notebooków możliwości modernizacji są mocno ograniczone. Producent zapewnia optymalną konfigurację, która działa poprawnie z fabrycznym wyposażeniem. Zazwyczaj jedyną możliwością rozbudowy jest wymiana pamięci RAM, oraz dysku twardego. 
  • Zamówiłem usługę montażu zestawu komputerowego, jednak karta graficzna nie została zamontowana – dlaczego ?
  • Karta graficzna jest elementem, który może wypiąć się z płyty głównej podczas transportu, dlatego przed wysłaniem zestawu do klienta karta graficzna jest wymontowywana, w celu zapewnienia bezpiecznego transportu. 
  • Czy do zamówienia zostaną dołączone pudełka po produktach.
  • Tak, dostarczamy wszystkie elementy, które nie są wykorzystane podczas montażu.
  • Czy zestawy komputerowe są testowane, przed wysłaniem do klienta ?
  • Wszystkie zestawy, które zostały zakupione w sklepie komputerowym Techplanet wraz z usługą montażu, są testowane przez doświadczonych pracowników. Odpowiednia procedura testowa pozwala nam zweryfikować poprawność złożonego zestawu – w tym między innymi sprawność pamięci RAM, działanie karty graficznej, wykrywalność dysku twardego, czy temperaturę poszczególnych podzespołów. 
  • Chciałbym zmodernizować komputer, ale nie wiem jak się do tego zabrać.
  • Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, uruchomiliśmy usługę modernizacyjną. W ramach tej usługi otrzymają Państwo profesjonalną pomoc techniczno-doradczą, montaż wybranych podzespołów komputerowych, oraz czyszczenie starych podzespołów. 
  • Czy oferujecie usługę instalacji systemu operacyjnego ?
  • Tak, w naszym sklepie oferujemy komplementarny zestaw usług, dzięki którym komputer będzie gotowy do pracy bezpośrednio po włączeniu do prądu. Oferujemy Państwu możliwość instalacji systemu zarówno z oryginalnego nośnika zakupionego w naszym sklepie, oraz z dostarczonego.
  • Chciałbym mieć pewność, że monitor nie posiada tzw. martwych pikseli – co zrobić ?
  • Oferujemy Państwu możliwość testowania monitora przed zakupem,  w celu wyeliminowania tzw. martwych pikseli. W razie wystąpienia pikseli następuje natychmiastowa wymiana na nowy egzemplarz. 
  • Chciałbym zamówić zestaw komputerowy, który będzie gotowy do pracy po włączeniu do prądu.
  • W naszym sklepie istnieje możliwość zamówienia pojedynczego podzespołu komputerowego, ale także złożonego według Państwa gotowego do pracy zestawu. Dajemy Państwu okazję zamówienia wybranego systemu operacyjnego, oraz usługi, które przygotują komputer do pracy – usługę montażu, oraz usługę instalacji systemu operacyjnego.
  • Nie jestem pewien, czy poradzę sobie z montażem komputera.
  • Jeżeli planują Państwo złożenie w naszym sklepie zestawu komputerowego – proponujemy skorzystać z usługi montażu. Dzięki temu będą Państwo pewni, że sprzęt działa prawidłowo – na tym etapie weryfikujemy nie tylko dobór odpowiednich podzespołów, ale również wykonujemy testy stabilności i poprawności działania. Jeżeli planują Państwo natomiast rozbudowę komputera o pojedynczy element np. kartę rozszerzeń (karta graficzna, karta dźwiękowa, karta sieciowa itp.) i chcielibyście, aby montażem zajęła się doświadczona osoba – warto skorzystać z usługi montażu kart rozszerzeń.



Przedstawiona oferta w sklepie nie stanowi oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, jest jedynie zaproszeniem do rozpoczęcia rokowań (zgodnie z art. 71 k.c.).
© 2005–2017 aXam technology. All rights reserved.



W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w sposób dostosowany do Państwa indywidualnych potrzeb i preferencji, w celu emisji możliwie indywidualnie przygotowanej reklamy. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących przechowywania i uzyskiwania dostępu do cookies przy pomocy ustawień przeglądarki lub urządzenia końcowego, z których Państwo korzystacie. Więcej szczegółów w naszej Polityce Prywatności.

Zamknij